Thursday, November 19, 2009

kehidupan..

hye..

hari ni time lunch aku xmakan pon...sbb aku have a heavy bfast pg td...kepala aku plak asek pening2 jek lately...dlm mse sebulan ni, dh 1 papan ar uphamol aku telan...skg ni dh abes bekalan lak..adoiii....

ntahla..aku tgh mood jiwa kacau ni...hurmm..npela masalah slalu ade..xpnah abes..even i'm avoiding it,it keep on happen day by day!!..urgghhh...aku xmo pk sgt masalah ni..sbb aku tau..klo aku pk nnt kesihatan aku akan terganggu...aku xmo..byk menda yg perlu disettlekn..lau kesihatan aku diluar paras normal abesla semua menda xjd....

kadang-kadang aku pelik ngn kehidupan ni...1 mase..kte rse cam ade segalanya..kite ade family..ade karier...ade duit...ade kwn2...ade semua..but then..tbe2 brula kte realize yg kte xpunya ape2...semua yg kte ade sbnrnye "plastik"...hurmmm...btolla ckp sorang sahabat aku ni.."dunia ni hanyalah persinggahan"...

bler kte bersame..kte rse evrythg was success...xde rungutan..xde kejian..xde complaint...tp..bler diturunkn ujian oleh Allah...barula kite sedar...siapa yg ade disisi kte ni...rupenye ini xkena..itu xkena..die ni camni..die ni camtu..aku ni sbnrnye mcm ni..aku ni xbagus..aku ni penting diri..argghhh!!..dlm logik akalnye...mmg kte akan melenting..tp kalau dh banyak sgt...kte akan rse mls...mls nk amek peduli...mls nk amek tau..mls segalanya...dlm hati ni..rse cam nk pegi jek jauh2..nk tgglkn ape yg ade skrang ni...hurmmm....

dari luaran aku biase jek..gelak tawa sne sni..chill here n there..tp....dlm hati ni berkecamuk dek sesetgh pihak ni!..baik jek didpn...bler bersme..waaaa...seems nothg going wrong...but then, bler dtg musibah yg menguji keutuhan sesuatu perhubungan tu..mulerla segala benda nk diungkit..nk dijdikan senjata...semua rpenye xkena dri mula..kononnye xmo menang...tp..keep on membela diri n carik salah org...what 4?..

ntahla...kehidupan...xpela..mereka tgh berada di atas...n aku dibwh...but life is karma...xselamanya kte ade diatas..tibe mse kte akan berada di bwh...biarlah pihak2 tu...ade hikmah ni semua berlaku..sbb kte akan tau...siapa sebenarnye diri kite dimata mereka..n secara xlangsung spe die sbnrnye..hurrmmm...letih sgt actually...asek pusing2 pasal ni jek...ssh sgt ke aku nk get rid from all ths??..aku dh mls nk bertelagah..menda2 ni hanya akan men'down'kn moral aku!..

kat dlm blog ni jela yg aku bleh nk luahkan ape yg aku rse..semua masalh yg dtg serentak aku pendam jek..xtau nk lepas kat mne..xsiapa bleh paham...n klo aku luahkan pon...aku xdisupport oleh sesiapa..hurmmm..tp ade lak sesetgh pihak yg marah ape yg aku luahkan kt sini..adehhh...kuatknla hati hambamu ni...

No comments: