Monday, August 13, 2012

Raya Mode ON : The Dress



Last week of Ramadhan had arrived! yehuu!!.. Hujung minggu ni raya dah nak tiba. Aku pulak khamis ni half day and Jumaat onwards start cutiiiii! yeayy!.. So cincai kira dalam 3 days lagi jek nak keje! Memang tak lama dah, tapi perasaan malas tu macam dah datang since this morning! hehe.. #notgood

oklah, today i has the feeling nak sneak-peek and sharing my pagi raya outfit to all! Bajet macam artis la kan nak sneak-peek bagai! LOL! layan jelaa.. Okaylah fyi, aku dah hantar kain kat tailor about last June and sadly to inform yang tailor tu dah cakap awal-awal yang dia can't guarantee untuk siapkan baju aku before raya but she'll do her best to make it! so, let's not lose hope!. Padan muka.. Last minutes lagik! 8-(

Okay, sila jangan stress yer! Marilah kita mengandaikan bahawa baju tersebut siap and aku tak perlu nak jadi bidan terjun untuk ber-boxing last minutes dekat Jalan TAR tu.. ;) (sedapkan hati sendiri...hewhewhewhew).. Actually idea untuk baju rayaku ni datang time aku ternampak satu baju yang di'tagged' dekat FB. Nampak jek terus jatuh cinta and meronta-ronta nak gak baju camtu!! tu yang siap save dalam BB and gigih bawak tunjuk dekat tailor. Nervous okeh nak tunggu pengesahan either tailor boley buat ke tak! piyuhhhhh~ Nasib ler dia bagi pengakuan yang POSITIF. Tapi takleh nak cakap lebih ler kan sebab hasilnya belum kulihat!. So, meh menjamu mata dengan my inspirational design + material color.........

Theme : Emerald Green
Kain baju ku color ini, material chiffon/opal.


Lining it with Peach Shantung.

okay, here the best part! memandangkan baju aku ni plain emerald green and hanya dilining with peach dekat part opal yang jarang kat kain tu..aku bercadang nk try wat PATCHING LACE! setakat ni in mind, aku nak guna material seperti dibawah...Marilah berdoa supaya teknik 'tampalan' ini menjadi!! ("-_-)






And last but not least!! Ze design yang aku copy and sedang dalam proses pembuatan sekarang ni.. ikut kan yang aku tunjuk kat tailor tu ler..tapi takdelah exactly the same macam kat bawah ni..cutting dia jek..lace patching tu takdelah sama.. lau tetiba time amek tu cutting jadi lain, kedut kat tempat lain, rupa dah bertukar lain.. Paham-paham jela kan industri tailoring ni macamana.. tapi mintak2 laa jadii...... wuwuwuwuu!

inspired by this cutting/design but not 100% sama lah..

soo..that's all in mind for the time being! tapi biasala kan. tak semua menda akan jadi seperti yang kita harapkan and expect some minor/major changes of the idea!.. Till then, we'll meet again time baju ni dah completely done! Insyallah, Amin.

3...2...1...off~

No comments: