Thursday, October 21, 2010

life whud b simple if u want it that way....

heyya!

actually situation ni jadi a few days ago..
mse ni aku bru blik kje..time tgk cite chinta smbl2 nk tggu maghrib..
my youngest bro bru blik dr men bola kt padang dpn umah..
tetibe aku nmpk tgn die cam ade coreng-coreng..
dgn musykilnye aku pon ty.....

aku : npe tgn ni? (smbil tunjk kesan cakar)
haikal : gado dgn kawan..die tolak akal kt tangga..pastu akal.......(& bercerita dgn detail cne drng gdo)
aku : abes..xkwnla dgn die..
haikal : (smbl tersengih) smalam xkawan..tp hari ni dh salam n kwn smula!..
aku : LoL!!..

xleh blah btol!..siap salam yg aku xtahan nk gelak tuu...
mmg keanak-anakan btol!..

but frankly speaks...
alangkah sngnye jdi kanak2 kn?..
lau ade pertelingkahan cpt jek dorng memaafkan sesama sndiri...
xyahla smp nk masam muka sini..masam muka sane..
sindir sini...sindir sana...
sumpah sane..sumpah sini..

betolla org kate..
lau nk tgk kehidupan ni..tgk dr dlm kantamata kanak-kanak..
sgt telus..bler dorang rse marah..dorng marah..
then..esok bler tibe time main..dorng baik smula..
simple rite?..telus jekk...

kte yg dh besar ni plak..
bler ditnye ade mslh ke?..
xde jwbnye...
tp tindakan lak sebaliknya??..
WTH??..
ego?..coward?..hipokrit?..
hahahaaa..i've no comment on that..
itu korng determine ar sndri..
spe lg yg lebih knal diri kite sndri kn?..

so...conclusionnye kt sni..
aku nk tekankn..
life r simple sbnrnye..kte jek yg wat life ni jdik complicated..
if we make everythg simplier..it whud b much better!..

okla..end of said..
till fingers meet keyboard again~

No comments: